„Kopernik w podróży po nowe doświadczenia”
Uczestnicy Projektu:
1. Maciej Budzik
2. Przemysław Dziechciarz
3. Jakub Dziunikowski
4. Bartosz Hwastek
5. Krzysztof Lis
6. Cameron Malikowski
7. Karol Mazur
8. Fabian Nowak
9. Igor Peroń
10. Mikołaj Radosz
11. Jakub Taubler
12. Adam Wnuk
13. Daniel Wronkowski
Opiekunowie:
mgr inż. Elżbieta Pustułka
Celem projektu jest wzmocnienie kompetencji zawodowych i kluczowych:
1. Nabycie
przez uczniów praktycznych umiejętności zawodowych wymaganych na rynku pracy potwierdzonych certyfikatem.
2. Zachęcanie
uczniów do nauki języków obcych.
3. Podnoszenie
kompetencji interpersonalnych i świadomości międzykulturowej.
4. Pobudzenie
kreatywności, rozwoju osobistego i zwiększenie samodzielności.
Numer projektu: 2024-1-PL01-KA121-VET-000196624
Wydatek został w całości sfinansowany przy wsparciu Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+ Akcja1 KA121, Mobilność uczniów i kadry, sektor kształcenie i szkolenia zawodowe.
W
niedziele 27 października rozpoczęła się nasza podróż, jeszcze ciemnym rankiem
spotkaliśmy się na parkingu przed naszą szkołą czekając na autobus, który dostarczył
nas na lotnisko im. Jana Pawła II w Krakowie. Podróż minęła dosyć sennie, lecz
prędko zjawiliśmy się u celu. Następnie ruszyliśmy do odpowiedniego
terminalu i oczekiwaliśmy na samolot. Dla niektórych był to pierwszy
lot, ale cała podróż minęła bezstresowo.
Przelatywaliśmy nad: Słowacją,
Austrią, Monako, Włochami i Morzem Alborańskim.
Po
przylocie do Malagi zostaliśmy ciepło przyjęci przez firmę pośredniczącą,
naszego wieloletniego partnera, firmę Euromind. Młodzież zamieszkała w Carril Residence
i szybko się zaaklimatyzowała.
Wiedza,
umiejętności i kwalifikacje, jakie mają zostać nabyte:
-
Wprowadzenie do zastosowania silnika do tworzenia gier komputerowych lub innych materiałów
interaktywnych Unity
- Definiowanie i prezentacja symulatora przestrzeni turystycznej SPaceT
- Programowanie w środowisku Unity
- Wprowadzenie do interfejsu użytkownika (UI)
- Poznawanie funkcji animacji, materiałów, i oświetlenia
- Programowanie skryptów dla projektu
- Integrowanie zasobów graficznych
- Programowanie interakcji
- Wykorzystanie bibliotek i mobilne mechanizmy renderujące
- Poznawanie wymagań aplikacji mobilnych
- Eksport projektu do APK w celu weryfikacji jego wizualizacji na telefonie
komórkowym
Spacerując po urokliwych uliczkach Malagi możemy poczuć autentyczny hiszpański klimat, pełen radości życia i gościnności mieszkańców. Andaluzja oczarowała nas swoją ciepłą atmosferą i bogactwem kulturowym, co sprawia, że każda chwila spędzona tutaj jest niezapomnianym doświadczeniem.
Cała posiadłość mieści się na powierzchni 23 hektarów, w tym 3 hektary są uznane za ogród historyczny, który tworzą fontanny i wodospady w połączeniu z pięknym wyborem subtropikalnych roślin z całego świata.
5. Alcazaba de Málaga jest fundamentalnym elementem historii miasta i regionu. Forteca ta kryje w swoich wnętrzach
liczne dziedzińce, patia i ogrody wraz z systemem nawadniającym, a także Torre
del Cristo (Wieża Chrystusa), która przez lata służyła za kaplicę, czy Plaza
de Armas (Plac Broni) stanowiący punkt widokowy na wybrzeże.
6. Castillo de Gibralfaro to zamek zbudowany w latach 756-780 z rozkazu
emira Kordoby Abd-al-Rahmana I w celach obronnych portu Malaka przed atakami
piratów. Był to okres umocnienia władzy na półwyspie Iberyjskim przez Maurów odpowiedzialnych za rozkwit Malagi jako portu oraz
ośrodka budowy okrętów.
10. Pomnik Picassa na Plaza de la Merced znajduje się w miejscu zabaw w dzieciństwie artysty. Przysiedliśmy się do niego na ławeczce i zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie.
Wycieczka kulturowa
W sobotę udaliśmy się na wycieczkę do pobliskiego miasta
Marbella. To znany luksusowy ośrodek turystyczny i port rybacki. Miasto z
uwagi na swoją burzliwą historię łączy w sobie kulturę chrześcijańską i
muzułmańską.
To na pewno nie był zmarnowany czas - praktyczna nauka zawodu, inspiracje informatyczne, ciekawi ludzie, szlifowanie języka angielskiego. Przeczytajcie jak uczniowie wspominają swoje praktyki zagraniczne w Maladze w ramach programu Erasmus+ „Kopernik w podróży po nowe doświadczenia”.
„Wyjazd na praktyki
zagraniczne do Hiszpanii w ramach programu Erasmus+ był jedną z najlepszych
decyzji w moim życiu. Z początku byłem pełen obaw, ale wsparcie organizatorów i
otwartość nowych znajomych sprawiły, że szybko poczułem się jak u siebie.
Dzięki tej przygodzie zdobyłem cenne doświadczenie zawodowe, a także
przełamałem barierę językową. Było to nie tylko wyzwanie, ale także ogromna
satysfakcja”.
Bartosz Hwastek kl. 2a
„Jestem niezwykle
usatysfakcjonowany uczestnictwem w projekcie Erasmus+. Była to wyjątkowa
szansa, aby lepiej poznać inną kulturę, rozwijać swoje umiejętności w zawodzie
technika informatyka oraz zintegrować się z nowymi, ciekawymi ludźmi. To
doświadczenie było dla mnie tak wartościowe, że chętnie przeżyłbym je ponownie”.
Fabian Nowak kl. 2a
„Wyjazd na praktyki
zagraniczne do Hiszpanii to była jedna z najlepszych decyzji. Podszkolenie
swoich umiejętności językowych, pozwala łatwiej porozumiewać się w języku
angielskim. Również była to okazja aby lepiej zintegrować się z kolegami ze
szkoły. Polecam to każdej osobie, która chciałaby wziąć udział w projekcie
Erasmus+.”
Igor Peroń kl. 2a
„Udział w projekcie
Erasmus+ był fantastyczną okazją do wzbogacania mojej wiedzy i umiejętności
zawodowych. Cieszę się, że mogłem wziąć udział w praktykach za granicą i poznać
specyfikę zawodu w innym kraju. Praktyki pozwoliły mi rozwinąć się w zawodzie,
poznać nowych ludzi i nawiązać ciekawe kontakty. Mam nadzieję, że uda mi się jeszcze
kiedyś pojechać na praktyki zagraniczne”.
Przemysław Dziechciarz, kl. 2a
„Jestem bardzo
szczęśliwy, że mogłem uczestniczyć w projekcie Erasmus+. Była to świetna okazja do
poznania nowej kultury, zdobycia umiejętności w zawodzie technik programista
oraz integracji z nowymi ludźmi. Chętnie przeżyłbym taką przygodę jeszcze raz”.
Cameron Malikowski, kl. 2a
„Podczas praktyk zagranicznych
w Hiszpanii miałem okazję poznać piękne miasto Malaga. Praktyki odbywałem w
firmie Forja Roja, gdzie zdobyłem cenne doświadczenie i rozwinąłem swoje
umiejętności zawodowe. Posługiwałem się językiem angielskim, co pozwoliło na
przełamie bariery językowej oraz zwiększyło moją pewność siebie”.
Daniel Wronkowski, kl 3b
„Jestem bardzo
zadowolony, że zgłosiłem się do projektu Erasmus+. Wyjeżdżając do Hiszpanii na
praktyki zagraniczne, poznałem inną kulturę i kuchnię, zwiedziłem piękne
zabytki i muzea. Poprawiły się także moje umiejętności komunikacji w języku
angielskim, więc jak dla mnie same plusy.”
Mikołaj Radosz, kl 3b
„Praktyki
zagraniczne w Maladze w ramach programu Erasmus+ to są niezapomniane chwile, nowe umiejętności,
ciekawi ludzie, piękna pogoda. Bardzo polecam takie praktyki ponieważ można się
dużo nauczyć (tworzenie gier oraz modelowanie 3D), zwiedzić nowe miejsca oraz zastosować
w praktyce język angielski. Malaga to miejsce, do którego na pewno
jeszcze kiedyś wrócę”.
Maciej Budzik, kl 3b
„Wyjazd na praktyki
zagraniczne to dla mnie niezwykle ciekawe i interesujące doświadczenie, nie
tylko pod względem rozwoju zawodowego, ale również osobistego. Poznałem nową
kulturę, dużo rozmawiałem w języku angielskim. Zdobyłem doświadczenie w
dziedzinie programowania i modelowania 3D. Dzięki temu doświadczeniu stałem się bardziej otwarty
na nowe wyzwania”.
Krzysztof Lis, kl 3b
„Jestem szczęśliwy,
że mogłem uczestniczyć w praktykach zagranicznych. Nabyłem nowe umiejętności z
zakresu programowania. Zwiedziłem piękne miasta Malaga i Marbella, poznałem
tutejszą kulturę, podszlifowałem język angielski i zintegrowałem się z
uczestnikami projektu oraz nowo poznanymi osobami.”
Jakub Dziunikowski, kl. 4a
„Jestem bardzo
zadowolony z uczestnictwa w projekcie Erasmus+. Była to świetna okazja do poznania
nowej kultury, praktykowania zawodu informatyka oraz do integracji z kolegami
ze szkoły i nowo poznanymi osobami, jak i szlifowania języka angielskiego.
Wiele bym dał by móc to powtórzyć jeszcze raz.”
Adam Wnuk, kl. 4a
„Mój pobyt na praktykach
zagranicznych w Hiszpanii uważam za bardzo udany. Były to bardzo ciekawe 2
tygodnie, poznałem nową kulturę i mogłem praktykować swój przyszły zawód
informatyka oraz przełamać barierę językową”.
Jakub Taubler, kl. 4a
„Jestem bardzo
zadowolony z wyjazdu. Dzięki praktykom miałem okazję podszlifować swój język
angielski, a przede wszystkim odkryłem w sobie pasję tworzenia gier”.
Karol Mazur, kl. 5a
Udział
w praktykach zagranicznych to niezwykła przygoda i wyjątkowa szansa na rozwój
osobisty oraz zawodowy wyróżnionych uczniów. Pozwala on na zdobycie bezcennego
doświadczenia w międzynarodowym środowisku, które poszerza horyzonty i otwiera
nowe perspektywy. Uczestnicy mają możliwość poznania innych kultur, co wzbogaca
ich wiedzę o świecie i uczy tolerancji oraz zrozumienia dla różnorodności.
Praktyki zagraniczne rozwijają także umiejętności językowe, co jest nieocenione
w dzisiejszym globalnym rynku pracy. Ponadto, takie doświadczenie zwiększa
pewność siebie, samodzielność i zdolność do adaptacji w różnych sytuacjach, co
jest kluczowe w dynamicznie zmieniającym się świecie.
Komentarze
Prześlij komentarz